D.53662

Zestaw CO2 do badania szczelności układu chłodzenia

JBM
netto: 471.30 zł/brutto: 579.70 zł
Zdjęcie produktu

Zdjęcie produktu

Zdjęcie produktu

EAN: 8435034536621
opis techniczny

• Przyrząd pozwala na łatwą diagnozę i szybkie wykrycie uszkodzeń uszczelki pod głowicą. W przypadku uszkodzonej uszczelki pod głowicą lub samej głowicy część gazów spalinowych. zawierających m.in. CO2 trafia do układu chłodzenia. Zasada działania przyrządu opiera się właśnie na pomiarze zawartości CO2 w układzie chłodzenia. Płyn reakcyjny w komorze testera będzie reagował z gazami z układu chłodzenia i w przypadku zwiększonej zawartości CO2 zmieni barwę. Dwukomorowa konstrukcja przyrządu (z filtrem pomiędzy komorami) pozwala na odseparowanie pozostałości w pierwszej komorze (np. kropel płynu chłodniczego). które mogłyby negatywnie wpłynąć na wynik testu.

W zestawie:

- Przyrząd do pomiaru szczelności uszczelki pod głowicą. (posiada dwie komory odseparowane filtrem oraz uniwersalne przyłącze do korka chłodnicy),
- Ręczna pompka do zasysania gazu z układu chłodzenia,
- Pojemnik z płynem reakcyjnym 250 ml,
- Pusty pojemnik do zużytego płynu (płyn reakcyjny jeżeli nie zmienił koloru może być użyty kilka razy pod warunkiem. że nie przedostał się do niego płyn chłodniczy),
- Przyłącze zakończone szybkozłączką. pozwala na szczelne połączenie a co za tym idzie dokładniejszy pomiar,
- Adaptery:
+ Mały: Toyota, Mitsubishi,
+ Średni: Suzuki, Toyota, Mitsubishi, Subaru, Peugeot, Nissan, Lexus, Mazda,
+ Duży: Ford, GM, Mercedes Benz, Jeep,
- Całość zestawu w wygodnej poręcznej walizce,

Uwaga:

• W trakcie sprawdzenia temperatura chłodnicy jest bardzo wysoka. należy zachować szczególną ostrożność!
• Płyn reakcyjny może powodować podrażnienia skóry i oczu. W przypadku kontaktu płynu ze skórą lub oczami przemyć dużą ilością wody. Używać okularów ochronnych.

Wykonanie pomiaru:

• 1. Wypompować ok. 1/10 objętości płynu chłodniczego z chłodnicy,
• 2. Napełnić górną komorę przyrządu płynem reakcyjnym do poziomu zaznaczonego na komorze,
• 3. Podłączyć tester do otworu korka chłodnicy za pomocą gumowego przyłącza uniwersalnego lub specjalnego szybkozłącza,
• 4. Uruchomić silnik (najlepiej już ciepły). wprowadzić na podwyższone obroty w celu uzyskania większego ciśnienia spalania,
• 5. Pozostawić silnik na lekko podwyższonych obrotach i obserwować zachowanie płynu reakcyjnego; nie używać ręcznej pompki. płyn chłodniczy i opary powinny same wydobywać się z chłodnicy. Należy zwrócić uwagę aby poziom płynu chłodniczego nie przekraczał poziomu zaznaczonego czerwoną linią na dolnej komorze przyrządu,
• 6. Zmiana koloru płynu reakcyjnego na żółty (silniki benzynowe) lub zielony (diesel) w ciągu kilku minut od pojawienia się pęcherzyków gazu wskazuje na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą lub uszkodzenie samej głowicy. Jeżeli kolor pozostaje nie zmieniony - - brak uszkodzeń,
• 7. Po zakończonych testach ostrożnie zdemontować przyrząd. użyty płyn reakcyjny można wypompować za pomocą ręcznej pompki do pustego pojemnika z zestawu. Użyty płyn po kilkunastu godzinach wraca do swojej poprzedniej barwy i może być ponownie użyty.
produkt widoczny w kategoriach
silnik - blok » sprężanie
silnik - pozostałe » chłodzenie