D.52489

Próbnik ciśnienia sprężania 0-70 bar, M18, M20

JBM
netto: 323.50 zł/brutto: 397.91 zł
Zdjęcie produktu

EAN: 8435034524895
opis techniczny

• Do pomiaru stopnia sprężania w cylindrach silników wysokoprężnych z wtryskiem bezpośrednim i pośrednim. Miernik ciśnienia z podwójną podziałką bar i PSI wyposażony w zawór kontrolny do celów kontrolnych. Do silników samochodów osobowych. dostawczych i mniejszych samochodów ciężarowych,

W zestawie:

• Manometr o zakresie 0 - 70 bar / 0 - 1000 LB/SQ.IN o średnicy 80 mm,
• Przewód elastyczny długości 400 mm wyposażony po obydwu stronach w metalową spiralę elastyczną co uniemożliwia przełamywanie się przewodu. Wąż zakończony jest ponadto funkcjonalnym szybkozłączem ułatwiającym wpinanie poszczególnych końcówek pomiarowych jak również zaworkiem uniemożliwiającym cofnięcie się wskazówki manometru przed zakończeniem pomiaru,
• Końcówki - adaptery pomiarowe,
• Końcówka gwint M10 x 1.25 - świeca żarowa - końcówka gwint M12 x 1.25 - świeca żarowa (Opel. Peugeot. Mercedes. VW. Ford. Seat. Fiat. Renault. Citroën. Peugeot. Land Rover),
• Końcówka gwint M24 x 2 - wtryskiwacz (VW. Audi. Mercedes. Opel. Peugeot),
• Końcówka gwint M20 x 1.5 - wtryskiwacz,
• Końcówka gwint M10 x 1 - świeca żarowa LAND ROVER,
• Końcówka mocowana na jażmo - świeca żarowa STANADYNE,
• Końcówka mocowana na jażmo - wtryskiwacz DL,
• Końcówka gwint M10 x 1.25 - świeca żarowa długa,
• Końcówka pomiarowa M14 x 1.25 - świeca żarowa,
• Belka pomocnicza do końcówek mocowanych przez jarzmo,
• Adapter kolankowy z szybkozłączką,
• Zasasowy zestaw uszczelek oraz zaworek,

• Waga: 1800g,

Instrukcja obsługi:

WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA:

• Należy używać odpowiedniej odzieży ochronnej,
• Przechowywać z daleka od dzieci oraz nigdy nie używać przyrządu w ich obecności,
• Nie wolno modyfikować bądź też modernizować przyrządu lub jego wyposażenia,
• Przyrząd może być używany jedynie przez wykwalifikowanych pracowników,
• Pomieszczenie musi być wentylowane lub wyposażone w odsysacz spalin,
• Podczas badania samochód unieruchomić hamulcem postojowym,
• Uważać na gorące elementy silnika. używać odpowiedniej odzieży oraz okularów ochronnych,
• Uważać na elementy wirujące. zwłaszcza na okresowo włączający się wentylator,
• Obok samochodu powinna znajdować się gaśnica o odpowiedniej wielkości,

POMIAR CIŚNIENIA SPRĘŻANIA

• 1. Sprawdzić stan techniczny oraz naładowanie akumulatora,
• 2. Sprawdzić. ewentualnie skorygować poziom oleju w silniku,
• 3. Uruchomić silnik i poczekać aż osiągnie właściwą temperaturę pracy,
• 4. Wyłączyć silnik,
• 5. Wymontować z silnika wszystkie wtryskiwacze lub świece żarowe,
• 6. Wybrać odpowiednią końcówkę pomiarową do danego silnika,
• 7. Odłączyć dopływ paliwa do silnika (np. zawór magnetyczny),
• 8. Uruchomić silnik rozrusznikiem na kilka sekund w celu usunięcia z komory sprężania resztek paliwa,
• 9. W miejsce wtryskiwacza lub świecy żarowej wkręcić odpowiednią końcówkę zwracając uwagę na szczelność połączenia,
• 10. Przy pomocy rozrusznika przekręcić wałem korbowym. aż do uzyskania w badanym cylindrze maksymalnego ciśnienia sprężania (jego wartość wskaże manometr),
• 11. Po odczytaniu wskazanie należy skasować poprzez naciśnięcie przycisku zaworka kasującego,
• 12. Postępować analogicznie z pozostałymi cylindrami,

• Otrzymane wyniki pomiaru należy porównać z danymi fabrycznymi silnika,

+
produkt widoczny w kategoriach
silnik - blok » sprężanie